DO YOU LIKE SPORT?
Тема: Спорт у
світі.
Мета: Повторити й
активізувати ЛО теми
Продовжувати
формувати навички аудіювання.
Удосконалювати
техніку читання.
Розвивати
навички монологічного й діалогічного мовлення.
Розвивати
ерудицію учнів.
Виховувати
усвідомлення важливості заняття спортом як складової здорового способу життя.
Обладнання: Підручник,
робочий зошит, картки для роботи в парах (НО1), (Н02), комп’ютер, проектор.
ХІД
УРОКУ
І. ПІДГОТОВКА
ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО
МОВЛЕННЯ
1.Greeting Привітання.
T:
How do you do!
Ps:
How do you do!
2.Aim Повідомлення теми та мети уроку.
Т:
This lesson we’ll remember the names of
different sports and games and discuss the importance of sports in our everyday
life.
3.Warming up Уведення в
іншомовну атмосферу.
Game “Snowball”
The first pupil name one kind of sports, the second pupil repeat it and
add another word , the next pupil repeat two words and say one more. The winner
is a pupil who will repeat the chain of all the words on the topic.
-baseball
-baseball, athletics
- baseball,
athletics, running
-baseball, athletics, running, jumping…
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Check on Homework Перевірка домашнього завдання
(Describe a sport
you like. Write about: the rules; the equipment; the famous athletes in the
sport.)
Метод «Мікрофон»
Уявіть, що у вас
в руках мікрофон і саме вам потрібно висловити думку. Тому інші учні не можуть
говорити, оскільки право говорити має тільки той, у кого «символічний»
мікрофон.
2. Vocabulary Practice Активізація ЛО
теми
1.Робота з
картками (HO1)
Complete the chart below and add some own example to each column
Winter sports
|
Water
sports
|
Team
sports
|
Outdoor
sports
|
Indoor
sports
|
Sports that are played with the ball
|
football
|
rugby
|
weightlifting
|
cycling
|
boxing
|
wrestling
|
cricket
|
golf
|
hockey
|
swimming
|
skiing
|
judo
|
sailing
|
skating
|
karate
|
table tennis
|
gymnastics
|
high jump
|
archery
|
basketball
|
curling
|
2. Впр. 1 (с.
134).
Учні
поєднують частини речень, що характеризують різні види спорту.
Match to make up sentences
3. Read the
descriptions of the sports and name them
HO2
1) It’s really
exciting to rush down a snowy mountain. But be careful – it’s a rather dangerous activity.
Sport:________________
Necessary equipment ______________
2) For me this is the most exciting water sport. If
you do try it, you’ll find muscles you never knew you had; and you’ll have a lot of fun.
Sport:________________
Necessary
equipment
______________
3)It’s not certainly
a sweated sport, but hitting a ball around the course is really relaxing and it’s nice to be out in the open air.
Sport:________________
Necessary
equipment ______________
4)It’s a real thrill
to go around the track at the highest speed you can imagine, but of course this
sport is for those who like danger.
Sport:________________
Necessary equipment ______________
5) I started this sport five years ago, and I guess I’m much stronger now; besides I’ve gained two kilos of pure muscles.
Sport:________________
Necessary
equipment ______________
(Key: 1)
skiing 2) surfing 3) golf
4)motor racing 5) weightlifting)
3. Speaking Розвиток
умінь мовлення
1.
T: Now I want to draw your attention to the blackboard where the proverb is written.
Read and comment on it.
P:
“A sound mind in a sound body.” Wise
people say that good health means having both body and mind in good working
order free from diseases and pain.
T:
A lot of people dream about sports career. But what is sport?
P:
To my mind sport is a challenge of a person. If you want to know what qualities
you have, go in for sports and you’ll see. You never know what you can do till
you try.
2. Гра «Sports Debates».
Учні
в парах складають діалоги відповідно до завдання на картках (Н03).
По закінченні роботи п’ять пар
інсценують свої міні-діалоги. Учитель стежить за правильністю вимови слів.
Student A believes that sport is HIGHLY
important.
Student
B thinks that sport is NOT important.
Make up a
dialogue.
Student A believes that everybody should do
sports every day.
Student
B thinks that some exercise from time to time is OK.
Make up a
dialogue.
Student A
believes that watching game is more exiting that playing it.
Student
B thinks that watching sports
cannot replace a good thrilling game.
Make up a
dialogue.
Student A believes that golf is the most
exiting sport.
Student
B considers golf to be the most boring.
Make up a
dialogue.
Student A believes that cricket isvery interesting sport.
Student
B thinks a 5-day game of cricket is the most boring.
Make up a
dialogue.
4. Listening Comprehension Аудіювання
1. Pre-Listening Activity Етап підготовки до сприйняття тексту на
слух
Answer the
questions
1) What is the
birthplace of hockey?
2) What kinds of water sports can you name?
3) Do you know what is lacrosse?
2. While and Post – Listening Activity Етап слухання та
перевірки розуміння змісту тексту (HO4)
CANADA
Say if the statements are true or false
1. Water – rafting originated in Canada.
2. You don’t have to be experienced to take a
raft in these waters.
3. The first canoes were used for fun.
4. Lacrosse is fast and violent.
5. Ice-hockey is a national sport.
6. Basketball was invented by the Canadians.
AUSTRALIA
Fill in the gaps
1. The 2000 Olympics were held in___________ .
2. The Australians won
__________________medals.
3. ___________ is the strongest Australian
sport.
4. Young people can have a great time in big
cities like ____________________ .
5. Many Australians live in outdoor life. They
go _____________ , ______________ ,
and _____________ .
6. Water sport is very popular, particular
_____________ .
5. Reading Подання тексту для читання.
Впр.
З (с. 134).
1.
Pre-Reading Activity. Етап підготовки до читання.
а) Впр. 2 (с. 134).
Учні
в парах обговорюють подані запитання.
2. Reading. Етап читання. Впр. З (с. 134).
Учні
самостійно читають тексти вправи та доповнюють їх поданими висловлюваннями.
3. Post-Reading Activity. Етап перевірки розуміння змісту тексту.
а) Впр. 4 (с. 136).
Учні
знов читають текст і твердження до нього; погоджуються з правильними,
виправляють неправильні.
б) Впр. 5 (с. 136).
З
тексту впр. З (с. 134) учні в два стовпчики виписують аргументи за і проти заняття
спортом. По закінченні роботи вони по черзі читають, що виписали. Учитель
стежить за правильністю виконання завдань.
III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Homework Домашнє
завдання.
РЗ,
впр. 5 (с. 88).
2.
Summarizing Підведення підсумків
уроку.
Бесіда
в режимі Т—>Р1->Р2—>Р3
Т:
What topic were we practising at this lesson?
What
new words have you learned?
Say
one word denoting...
— an exciting sport;
— an outdoor sport;
— a team sport;
— a contact sport;
— a water sport;
— an individual sport;
— a summer sport;
Немає коментарів:
Дописати коментар